Μαθαίνω τα Επαγγέλματα της Φιλοξενίας

Συνοπτική Περιγραφή

Το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων «Μαθαίνω τα Επαγγέλματα της Φιλοξενίας» επιδιώκει την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της αυτογνωσίας, της αυτομέριμνας, της δημιουργικής σκέψης, της οργανωτικής ικανότητας των μαθητών/τριών, καθώς και την οικοδόμηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας. Παράλληλα, συμβάλει στην ενδυνάμωση της ικανότητας προγραμματισμού, λήψης αποφάσεων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας και λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων. Επιπλέον, ενισχύει τις κοινωνικές, τις ψηφιακές και τις επαγγελματικές δεξιότητες, στη βάση της ενσυναίσθησης και ευαισθησίας, της καινοτομίας, της πρωτοβουλίας, της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας. Με άξονα προσανατολισμού τα παραπάνω και μέσα από τις γνώσεις σχετικά με τα επαγγέλματα του χώρου της φιλοξενίας, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα εφοδιάσει τους/τις μαθητές/τριες με τις κατάλληλες δεξιότητες αναζήτησης των διαφορετικών εκπαιδευτικών διαδρομών, οι οποίες οδηγούν σε συγκεκριμένα επαγγέλματα με ειδική αναφορά στα επαγγέλματα του χώρου της φιλοξενίας.

Χαρακτηριστικά

Αριθμός Διδακτικών Ωρών:
Εφαρμόζεται διαδικτυακά:
Όχι

Βαθμίδες:
Γ' Γυμνασίου

Δομή προγράμματος:
Δομή
Υλικό προγράμματος:
588_ΔΚ_ΑΣ_Υλικό εργαστηρίων

Αριθμός Εργαστηρίων:
7

Τίτλοι επιμέρους Εργαστηρίων:
Γνωρίζω τους/τις άλλους/ες, μοιράζομαι τις εμπειρίες μου, ανακαλύπτω τον εαυτό μου
Το εργαστήριο αποτελείται από τρεις (3) δραστηριότητες μέσω των οποίων
επιδιώκεται η καλλιέργεια της προσωπικής ταυτότητας, της κοινωνικής
ταυτότητας, της δημόσιας εικόνας, της διαπροσωπικής επικοινωνίας και της
έννοιας της φιλοξενίας.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοδιερεύνησης –
αυτογνωσίας, αυτοπαρουσίασης, κοινωνικής ζωής, ενσυναίσθησης και
διαπροσωπικής επικοινωνίας (προσεκτική ακρόαση), κριτικής σκέψης και
αναστοχασμού.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες:
- Να αντιληφθούν, προσδιορίσουν αναγνωρίσουν στοιχεία του εαυτού τους.
- Να αντιλαμβάνονται πώς τους/τις βλέπουν οι συμμαθητές/τριές τους ως
«άλλοι/ες» και να αξιοποιούν την ανατροφοδότηση αυτή δημιουργικά για τον
εαυτό τους.
- Να ασκηθούν στη συγκέντρωση της προσοχής αναφορικά με το να
«ακούν πραγματικά» το άλλο πρόσωπο (ενεργός, προσεκτική ακρόαση).
- Να γνωρίσουν καλύτερα τους/τις συμμαθητές/τριές τους και να ασκηθούν στην
διαπροσωπική αλληλεπίδραση και επικοινωνία.
- Να αποκτήσουν κοινωνική ενσυναίσθηση.
- Να κατανοούν ότι οι άνθρωποι ακόμα και μέσα από διαφορετικά κοινωνικά
συστήματα έχουν εμπειρίες τις οποίες νοηματοδοτούν με παρόμοιο τρόπο.
- Να μπορούν να περιγράφουν και να εξηγούν έννοιες που αφορούν και σχετίζονται
με τη φιλοξενία.
- Να ευαισθητοποιηθούν στην ανάπτυξη ετοιμότητας για την
διαχείριση αβέβαιων και δύσκολων καταστάσεων στο μέλλον.
Η προσωπικότητά μου. Ποια είναι η εικόνα μου που βλέπεις;
Το εργαστήριο αποτελείται από τέσσερις (4) δραστηριότητες μέσω των οποίων
επιχειρείται η γνωριμία με τον εαυτό, η αναζήτηση των χαρακτηριστικών
προσωπικότητας, η αντίληψη της εικόνας εαυτού (καθρεφτιζόμενος εαυτός), η
αυτοαποδοχή και η σύνδεση των χαρακτηριστικών προσωπικότητας με την άσκηση
των επαγγελμάτων.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη της αυτογνωσίας, της αυτοπαρουσίασης,
η ανάπτυξη θετικής αυτοαντίληψης, η αποδοχή εαυτού η αντιστοίχιση
χαρακτηριστικών προσωπικότητας με επαγγελματικές ειδικότητες / επαγγέλματα
του τουρισμού.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες:
- Να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν χαρακτηριστικά της
προσωπικότητάς τους.
- Να ονομάσουν και να οργανώσουν χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους.
- Να αντιληφθούν τι εντύπωση δίνουν στους/στις άλλους/ες
(καθρεφτιζόμενος εαυτός).
- Να ενδυναμωθούν θετικά διερευνώντας τα θετικά τους στοιχεία.
- Να ασκηθούν στην αυτοδιερεύνηση και την αυτοαποδοχή.
- Να αντιστοιχήσουν τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους με
συγκεκριμένες μορφές και εκδηλώσεις της συμπεριφοράς τους.
- Να αντιστοιχήσουν χαρακτηριστικά της προσωπικότητας με
ορισμένες επαγγελματικές ειδικότητες επιχειρήσεων φιλοξενίας.
Τα επιτεύγματα και οι (επαγγελματικές) δεξιότητές μου
Το εργαστήριο αποτελείται από δύο (2) δραστηριότητες με σκοπό τη γνωριμία
με
τον εαυτό, την αναζήτηση ικανοτήτων, δεξιοτήτων και επιτευγμάτων, την
καλλιέργεια της αυτοαποδοχής, την αυτοεκτίμηση και τη σύνδεση δεξιοτήτων
με την άσκηση των επαγγελμάτων.
Σκοπός του εργαστηρίου: η διεύρυνση της αυτογνωσίας, η ενίσχυση της
αυτοεκτίμησης με βάση τα επιτεύγματα και τις δεξιότητες που έχουν
αναπτυχθεί, η αντιστοίχιση δεξιοτήτων με επαγγελματικές ειδικότητες /
επαγγέλματα του τουρισμού και της φιλοξενίας.
Τίτλος εργαστηρίου
Τα επιτεύγματα και
οι (επαγγελματικές)
δεξιότητές μου
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες:
- Να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν δεξιότητες που έχουν
αναπτύξει.
- Να ονομάσουν και να οργανώσουν τις δεξιότητές που έχουν
αναπτύξει.
3 - Να ανακαλύψουν δεξιότητες που δεν γνωρίζουν τις οποίες
χρησιμοποιούν σε δραστηριότητες.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι υπάρχουν κοινές δραστηριότητες μεταξύ
όλων υμών.
- Να ενδυναμωθούν θετικά και να αναστοχαστούν μέσα από τον
προσδιορισμό των επιτευγμάτων, των επιτυχιών και των δεξιοτήτων τους.
- Να αντιστοιχήσουν δεξιότητές τους με συγκεκριμένες δραστηριότητες
στην καθημερινή σχολική ή/και κοινωνική ζωή.
- Να αντιστοιχήσουν δεξιότητες με συγκεκριμένες επαγγελματικές
ειδικότητες επιχειρήσεων φιλοξενίας.
Διερευνώ και ανακαλύπτω: επαγγέλματα φιλοξενίας, δυνατότητες, ευκαιρίες
Το εργαστήριο αποτελείται από τρεις (3) δραστηριότητες οι οποίες στοχεύουν
στην
επαγγελματική πληροφόρηση, στη γνωριμία με την επαγγελματική
μονογραφία, στην αναζήτηση των διαφορετικών ειδών τουρισμού, στη
γνωριμία με τα επαγγέλματα φιλοξενίας και τις ειδικότητες και στην παροχή
έγκυρης και αξιόπιστης πληροφόρησης για τα επαγγέλματα.
Τίτλος εργαστηρίου
Διερευνώ και
ανακαλύπτω:
επαγγέλματα
φιλοξενίας,
δυνατότητες,
ευκαιρίες
Σκοπός του εργαστηρίου: η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/
τριών για τα επαγγέλματα, τις επαγγελματικές ειδικότητες, τις δυνατότητες και
τις ευκαιρίες απασχόλησης στον τομέα της φιλοξενίας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων
αναζήτησης πληροφοριών για τα επαγγέλματα, η ανάπτυξη δεξιοτήτων
αναζήτησης, κριτικής επεξεργασίας και αναστοχασμού επαγγελματικών
πληροφοριών.
4
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες
- Να ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με τη σημασία των πληροφοριών
για τα επαγγέλματα και τις επαγγελματικές ειδικότητες.
- Να κατανοήσουν τις βασικές θεματικές ενότητες με βάση τις οποίες
δομείται μια πλήρης περιγραφή ενός επαγγέλματος ή μιας ειδικότητας
(επαγγελματική μονογραφία).
- Να διερευνήσουν και να γνωρίσουν διαφορετικά είδη ελληνικού τουρισμού
(χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων).
- Να διερευνήσουν και να γνωρίσουν επαγγέλματα και ειδικότητες του τομέα
της φιλοξενίας.
- Να προβληματιστούν αναφορικά με το εάν θέλουν να συμπεριλάβουν τα
επαγγέλματα και τις ειδικότητες του ξενοδοχειακού τομέα στις δικές τους
επιλογές σταδιοδρομίας.
- Να αντιληφθούν τη σημασία της επαγγελματικής πληροφόρησης για τον
σχεδιασμό της σταδιοδρομίας τους.
- Να αντιληφθούν τη σημασία και τον ρόλο της έγκυρης, αξιόπιστης,
επικαιροποιημένης και πλήρους πληροφόρησης για τα επαγγέλματα και τις
ειδικότητες στις δικές τους επιλογές.
- Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διαφορετικότητας και ισότητας
των φύλων αναφορικά με τα επαγγέλματα της φιλοξενίας.
Σπουδές στα επαγγέλματα φιλοξενίας: Πώς, Τι, Πού;
Μέσα από τις δύο (2) δραστηριότητες του εργαστηρίου επιδιώκεται η
παροχή
πληροφόρησης για τα διάφορα επίπεδα σπουδών, η ιχνηλάτηση των
διακριτών εκπαιδευτικών διαδρομών, η σύνδεση επαγγελμάτων με σπουδές
και η γνωριμία με ενδεικτικές διαδρομές σπουδών (ΕΠΑ.Λ., Ι.Ε.Κ., ανώτατη
εκπαίδευση) που οδηγούν στην άσκηση επαγγελμάτων φιλοξενίας
Σκοπός του εργαστηρίου: η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/
τριών για τις σπουδές, τα επίπεδα ακαδημαϊκών και τυπικών προσόντων που
αφορούν στον τομέα της φιλοξενίας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης,
κριτικής επεξεργασίας και αναστοχασμού πληροφοριών για τα επίπεδα
ακαδημαϊκών και τυπικών προσόντων που αφορούν στον τομέα της
φιλοξενίας.
Τίτλος εργαστηρίου
Σπουδές στα
επαγγέλματα
φιλοξενίας: Πώς, Τι,
Πού;
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες:
- Να αντιληφθούν τη σημασία της πληροφόρησης για τα επίπεδα
ακαδημαϊκών και τυπικών προσόντων και τις σπουδές (δευτεροβάθμια,
ανώτερη και ανώτατη εκπαίδευση) στον σχεδιασμό της σταδιοδρομίας τους
και τη λήψη σχετικών αποφάσεων.
- Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα οκτώ (8) επίπεδα του Εθνικού
Πλαισίου Προσόντων από την υποχρεωτική έως την ανώτατη εκπαίδευση.
5
- Να αντιληφθούν τι προσφέρει κάθε επίπεδο σπουδών του Εθνικού &
Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες κ.ά.
μαθησιακά αποτελέσματα).
- Να ενημερωθούν αναφορικά με την σκοπιμότητα της
συγκρισιμότητας των σπουδών για τη σταδιοδρομία των ατόμων (προώθηση
της κινητικότητας των εκπαιδευομένων και των εργαζομένων ανάμεσα στις
χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης).
- Να διερευνήσουν και να γνωρίσουν διαφορετικά επίπεδα σπουδών
στον τομέα της φιλοξενίας (πτυχίο ειδικότητας ΕΠΑ.Λ., Πανεπιστήμιο, Ι.Ε.Κ.,
ανώτερες σχολές κ.ά.).
- Να προβληματιστούν αναφορικά με το εάν θέλουν να συμπεριλάβουν
σπουδές στον τομέα της φιλοξενίας στις δικές τους επιλογές σταδιοδρομίας.
Μήπως να γίνω επιχειρηματίας;
Βασικά θέματα του εργαστηρίου που απαρτίζεται από δύο (2) δραστηριότητες
είναι η επαφή των μαθητών/τριών με τις έννοιες της επιχειρηματικότητας και
του/της επιχειρηματία, η καλλιέργεια μιας επιχειρηματικής ιδέας, η σύνταξη
ενός επιχειρηματικού σχεδίου και η καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων.
Σκοπός του εργαστηρίου: η κινητοποίηση των μαθητών/τριών για έκφραση και
δημιουργία (καινοτομία) προκειμένου για την ενεργό συμμετοχή στο οικονομικό
και κοινωνικό γίγνεσθαι, η ανάπτυξη και καλλιέργεια του επιχειρηματικού
πνεύματος και πνεύματος αυτοαπασχόλησης ως εναλλακτικής επαγγελματικής
επιλογής, η ανάπτυξη και καλλιέργεια ικανοτήτων, δεξιοτήτων και στάσεων
που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες:
Να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις έννοιες: επιχειρηματικότητα,
επιχειρηματίας, είδη και τύποι επιχειρήσεων, τάξη μεγέθους της επιχείρησης,
βιωσιμότητα της επιχείρησης και τομείς βιωσιμότητας .
- Να γνωρίσουν επιχειρήσεις φιλοξενίας της τοπικής κοινωνίας/νομού που
ζουν και να ευαισθητοποιηθούν αναφορικά με τη συμβολή τους στην
οικονομική της ανάπτυξη.
- Να αντιληφθούν τη σημασία της παρατήρησης και της αξιοποίησης των
πληροφοριών που παρέχει το οικείο περιβάλλον (οικογένεια, κοινότητα,
κοινωνία) προκειμένου για τη δική τους ενεργοποίηση και συμμετοχή στο
οικονομικό γίγνεσθαι μέσω της επιχειρηματικότητας.
- Να κατανοήσουν τα βασικά κριτήρια καταλληλότητας μιας επιχειρηματικής
ιδέας .
- Να προβληματιστούν αναφορικά με το εάν θέλουν να συμπεριλάβουν την
επιχειρηματικότητα στις επιλογές σταδιοδρομίας τους.
Από την ιδέα στην επιχείρηση φιλοξενίας
Βασικά θέματα του εργαστηρίου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη μιας
επιχειρηματικής ιδέας αλλά και ο/η αναστοχασμός/αξιολόγηση του
εργαστηρίου.
Σκοπός του εργαστηρίου: η ανάπτυξη και καλλιέργεια του επιχειρηματικού
πνεύματος, η εξοικείωση με τον σχεδιασμό ενός επιχειρηματικού σχεδίου, η
ανάπτυξη και καλλιέργεια ικανοτήτων, δεξιοτήτων και στάσεων που
σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα για τους/τις μαθητές/τριες :
- Να αντιληφθούν τη σημασία του επιχειρηματικού σχεδίου για την
υλοποίηση μιας επιχειρηματικής ιδέας.
- Να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με τη διαδικασία σύνταξης ενός
επιχειρηματικού σχεδίου.
- Να αναπτύξουν επιχειρηματικές δεξιότητες (ενδεικτικά: αναγνώρισης
επιχειρηματικών ευκαιριών, πρωτοβουλίας, εφευρετικότητας, ομαδικής
συνεργασίας, κοινωνικής δικτύωσης, αυτοπεποίθησης,
δημιουργικότητας/καινοτομίας, προώθησης νέων ιδεών, υπευθυνότητας,
παραγωγικότητας, αποφασιστικότητας, ανάληψης ρίσκου που συνεπάγεται η
ανάληψη επιχειρηματικής δράσης, κ.ά.).
- Να αναπτύξουν ρεαλιστικές προσδοκίες αναφορικά με το εάν θέλουν να
συμπεριλάβουν την επιχειρηματικότητα στις επιλογές σταδιοδρομίας τους.
- Να αναστοχαστούν δημιουργικά σχετικά με τα θέματα των δραστηριοτήτων
κάθε εργαστηρίου καθώς και σχετικά με σκέψεις, συναισθήματα και
προβληματισμούς που αναδύθηκαν

Υλικό Αξιολόγησης

Δίνονται εργαλεία ποσοτικής αξιολόγησης τα οποία απευθύνονται στους/στις μαθητές/τριες με απώτερο σκοπό να υπάρξει μια σαφής και ολοκληρωμένη εικόνα για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.
Υλικό αξιολόγησης
Περιγραφή βασικού θεωρητικού πλαισίου υποστήριξης του προγράμματος:
Καθώς η επαγγελματική ανάπτυξη είναι μία εξελικτική πορεία η οποία ξεκινά από πολύ νωρίς στη ζωή του για να συνεχιστεί διά βίου, ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.) έχει ως κύριο στόχο την παροχή βοήθειας στο άτομο, ώστε να αντιμετωπίσει δυναμικά τα ποικίλα προβλήματα που συνδέονται είτε με την εκπαιδευτική του πορεία είτε με την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Υπό το πρίσμα αυτό, ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.) λειτουργεί διαμεσολαβητικά μεταξύ του ατόμου και της κοινωνίας και των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ευκαιριών που αυτή παρέχει, μεταξύ των ατομικών φιλοδοξιών και της πραγματικότητας. Ως εκ τούτου, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις περιρρέουσες οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και πολιτικές συνθήκες, στο πλαίσιο των οποίων διαμορφώνεται και υλοποιείται. Η αποτελεσματικότητα της παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων είναι η υποστήριξη του ατόμου αναφορικά με τις βασικές λειτουργίες της Συ.Ε.Π. από τα χρόνια της εκπαίδευσής του. Οι κυριότερες λειτουργίες είναι η Αυτογνωσία, η Πληροφόρηση, η Λήψη Απόφασης, οι Δεξιότητες Διαχείρισης Σταδιοδρομίας και η Μετάβαση. Η αυτογνωσία, ως λειτουργία αναφέρεται στην υποστήριξη του ατόμου, με την κατάλληλη διαπαιδαγώγηση, τη συμβουλευτική παρέμβαση και τη χρήση ψυχομετρικών ή άλλων κατάλληλων μέσων: (α) να γνωρίσει τον εαυτό του όσο πιο αντικειμενικά μπορεί, να συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις αξίες του (Ποιος είμαι;), (β) να διαμορφώσει θετική στάση απέναντι στον εαυτό του και να διακρίνει τις επιλογές που σκέφτεται για το μέλλον του (Τι θέλω;), (γ) να κατανοήσει τρόπους που παρεμβάλλουν τα εμπόδια στον εαυτό του για να διαχειριστεί την επαγγελματική του πορεία (Τι με εμποδίζει;) αλλά και τα μέσα που μπορούν να το βοηθήσουν να προχωρήσει (Nathan & Hill, 2006). Η πληροφόρηση, ως λειτουργία αναφέρεται στις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη συλλογή, την επεξεργασία, τη διαχείριση και τη διάδοση πληροφοριών που αφορούν στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, αρχική και συνεχιζόμενη, στις ευκαιρίες και τις δυνατότητες απασχόλησης, στις εξελίξεις, τις τάσεις και τις προοπτικές της αγοράς εργασίας, καθώς και στις προσφερόμενες ευκαιρίες για τη σταδιοδρομία και την επαγγελματική ανέλιξη των ατόμων (ΕΟΠΠΕΠ, 2021). Η λήψη απόφασης, ως λειτουργία αναφέρεται στις διαδικασίες εκείνες μέσω των οποίων παρέχεται στο άτομο υποστήριξη με στόχο να επιλέξει την πιο κατάλληλη, γι’ αυτό, εκπαιδευτική ή επαγγελματική κατεύθυνση μεταξύ των εναλλακτικών δυνατοτήτων που του προσφέρονται σε κάθε φάση της ζωής του, ή να λάβει άλλου είδους αποφάσεις σχετικές με τη σταδιοδρομία του. Η λήψη αποφάσεων σηματοδοτεί μία σύνθετη και πολυδιάστατη διαδικασία, καθώς αυτή συνδιαμορφώνεται από ποικιλία ατομικών, οικογενειακών, πολιτισμικών και κοινωνικοοικονομικών παραγόντων (Αργυροπούλου, 2016), ενώ συνίσταται από τη γνωστική πλευρά, το συναισθηματικό και το συμπεριφορικό στοιχείο. Οι δεξιότητες διαχείρισης σταδιοδρομίας (ή μεταδεξιότητες ή ψυχοκοινωνικοί πόροι) αποτελούν ένα πλέγμα αυτορρυθμιζόμενων δεξιοτήτων που ενδυναμώνουν την ικανότητα του ατόμου για μάθηση, προσαρμογή, πρόβλεψη, διερεύνηση, δημιουργία αλλαγών και αντιμετώπιση μεταβάσεων. Παράλληλα, αποτελούν σημαντικά «εφόδια» στην
προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των νέων, καθώς αξιολογούνται ως κρίσιμες για την αλληλεπίδραση με το εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον. Η κατοχή αυτών των δεξιοτήτων παρέχει στους έφηβους δομημένους τρόπους για να συλλέγουν, να αναλύουν, να συνθέτουν και να οργανώνουν τις πληροφορίες για τον εαυτό τους,την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας, ώστε να εφαρμόζουν την αυτοαντίληψή τους στη διαχείριση της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας (Αργυροπούλου, 2022). Η μετάβαση, ως λειτουργία αναφέρεται στην υποστήριξη του ατόμου να διαχειριστεί τις αλλαγές, τις μεταβολές και τις διεργασίες από τις οποίες διέρχεται το άτομο καθώς βρίσκεται σε μία εκπαιδευτική ή επαγγελματική κατάστασηκαι προχωρεί σε μία νέα κατάσταση. Περιλαμβάνει, επίσης, την ικανότητα του ατόμου να αντιμετωπίσει τυχόν δυσκολίες ή εμπόδια που συναντά, με στόχο η μετάβαση να έχει την καλύτερη και ομαλότερη για αυτό έκβαση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές, δηλαδή από μία δομή σε μία άλλη δομή εντός της ίδιας βαθμίδας ή από μία βαθμίδα σε μία άλλη βαθμίδα από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας (Ασβεστάς,2021).
Προσβασιμότητα:
Το παρόν πρόγραμμα απευθύνεται σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε σχολείο να έχει τη δυνατότητα υλοποίησης. Δεν απαιτείται συγκεκριμένη υλικοτεχνική υποστήριξη. Το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού ακολουθεί αρχές που το καθιστούν προσβάσιμο σε όλους/-ες τους/τις μαθητές/τριες ανεξαρτήτως μαθησιακού, κοινωνικού-πολιτισμικού υποβάθρου, αλλά και για μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία
Δυνατότητα επέκτασης:
Στον οδηγό εκπαιδευτικού τα εργαστήρια εμπλουτίζονται με δράσεις οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν την αφορμή για επέκταση των εργαστηρίων. Δίνεται υλικό και ιδέες για περαιτέρω δραστηριότητες και δράσεις που μπορεί να επιλέξει ο/η εκπαιδευτικός και να υλοποιήσει εκτός του προβλεπόμενου χρόνου που χρειάζεται το πρόγραμμα. Ο οδηγός παρέχει εργαλεία και ιδέες στους/στις εκπαιδευτικούς τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα σχολικά προγράμματα αλλά και εργαστήρια που εντάσσονται σε άλλους άξονες του εργαστηρίου δεξιοτήτων, όπως το “Φροντίζω το περιβάλλον” και το “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”
Μοιράσου το