• Να αισθανθούν μέλη της ομάδας.
• Να δημιουργήσουν το Συμβόλαιο της ομάδας.
• Να εκφράσουν τις απόψεις τους για σημαντικές αξίες.
• Να καταθέσουν τις προσδοκίες τους από το πρόγραμμα.
Δραστηριότητες:
1. «Παρουσιάζομαι»: Οι μαθητές/τριες έχουν σχηματίσει έναν κύκλο. Ξεκινώντας από τον/την εκπαιδευτικό, καθένας/μία λέει το όνομά του/της και καταθέτει στην ομάδα αξίες που θεωρεί σημαντικές για την ανθρώπινη κοινωνία ξεκινώντας κάθε φορά με τη φράση: «Κάτι που θεωρώ σημαντικό για την κοινωνία είναι…». Τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας επαναλαμβάνουν το όνομα και τη λέξη/φράση του/της συμμαθητή/τριας τους μέχρι να παρουσιαστούν όλα τα ονόματα και οι απόψεις (π.χ. Βασίλης -ειρήνη/σεβασμός κ.ά.). Οι λέξεις καταγράφονται σε χαρτί του μέτρου και αναρτώνται σε εμφανές σημείο στην αίθουσα. Εναλλακτικά χρησιμοποιείται ένα ψηφιακό εργαλείο διαμοιραζόμενου πίνακα.
2. «Συμφωνούμε ότι..»: Στην ολομέλεια οι μαθητές/τριες συμφωνούν για τον τρόπο που θα εργαστούν στα επόμενα εργαστήρια. Γράφουν σε χαρτί του μέτρου και υπογράφουν το Συμβόλαιο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
3. «Οι προσδοκίες μας» : Οι μαθητές/τριες στέκονται όρθιοι σε κύκλο. Όποιος\όποια θέλει πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου και μοιράζεται με την ομάδα την προσδοκία του/της από το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μένει στη μέση του κύκλου και οι υπόλοιποι/ες παραμένουν κοντά αν συμφωνούν πολύ και απομακρύνονται αν διαφωνούν. Αφού τοποθετηθούν όλοι/ες, παρατηρούμε τις θέσεις των μελών της ομάδας. Η ίδια διαδικασία επαναλαμβάνεται μέχρι να ακουστούν οι προσδοκίες όλων.
4. «Αναστοχασμός»: Στην ολομέλεια γίνεται συζήτηση για τις δράσεις του εργαστηρίου και εστιάζουν σε στοιχεία που θεωρούνται σημαντικά για την κοινωνία.
Δομή προγράμματος: