• Να συζητούν, να σχολιάζουν λεκτικά και να συγκεντρώνουν πληροφορίες στο πλαίσιο μίας ομάδας.
• Να δημιουργούν σύμβολα για την ομάδα τους.
• Να χρησιμοποιούν λογισμικό για τη δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου.
Δραστηριότητες:
1. Ο/Η Νηπιαγωγός μαζί με τους/τις μαθητές/τριες αρχικά δημιουργούν το συμβόλαιο της τάξης. Ο/Η νηπιαγωγός καταγράφει τις δεσμεύσεις/τους κανόνες που αναφέρουν οι μαθητές/τριες (π.χ. καθόμαστε πάντα στην παρεούλα σε μαξιλαράκια, σε κυκλικό σχήμα, μιλάμε μόνο όταν πάρω τον λόγο, περιμένω υπομονετικά τη σειρά μου, δε διακόπτω, είμαι ευγενικός/ή κτλ.). Οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν στα τραπεζάκια τους σε ένα λευκό χαρτί Α5 μία δέσμευση και με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού το κολλούν σε μεγάλο χαρτόνι για να δημιουργήσουν την αφίσα της τάξης.
2. Ο/Η Νηπιαγωγός ζητά από τους/τις μαθητές/τριες με τον ήχο της μουσικής να κινηθούν ελεύθερα στον χώρο. Στο σταμάτημα της μουσικής κάθε μαθητής/-τρια θα πρέπει να διαλέξει έναν φίλο. Η ίδια δραστηριότητα επαναλαμβάνεται μέχρι να δημιουργηθεί μία τετράδα φίλων. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα κάθεται στο δικό της τραπεζάκι όπου το κάθε μέλος καλείται να ζωγραφίσει (Φύλλο εργασίας 1) θέματα που αφορούν: α) τις επιθυμίες τους και β) τις ανάγκες τους. Στη συνέχεια, το κάθε μέλος παρουσιάζει τον εαυτό του/της μέσα από το έργο του στην ομάδα του, ενώ ο/η νηπιαγωγός τους παροτρύνει να παρατηρήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές στα έργα τους, τις οποίες και καταγράφει. Όταν τελειώσουν οι ομάδες ο/η νηπιαγωγός κάνει τη σύνθεση όλων όσων ειπώθηκαν, ενώ οι εικόνες φυλάσσονται σε συγκεκριμένο κουτί.
3. Προτείνεται οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού, να καταγράψουν τις λέξεις (ανάγκες και επιθυμίες) ομοιότητες και διαφορές που εντόπισαν, με τη χρήση ενός ψηφιακού διαδικτυακού εργαλείου δημιουργίας συννεφόλεξου όπως για παράδειγμα (https://wordart.com/create,http://www.edwordle.net/ ). Εναλλακτικά, μπορεί να ηχογραφήσουν ως μία μικρή ιστορία τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους και να την εισάγουν μαζί με τη ζωγραφιά τους στο ψηφιακό εργαλείο bookcreator https://bookcreator.com Τις έννοιες των αναγκών και των επιθυμιών θα ξανασυναντήσουν στο τελευταίο εργαστήριο.
4. Οι μαθητές/τριες αποφασίζουν στην ολομέλεια ποιο θα ήθελαν να είναι το σύμβολο του μαθήματος και τους δίνεται η επιλογή αν θα το σχεδιάσουν ή θα το αναζητήσουν στο διαδίκτυο. Το σύμβολο θα πλαστικοποιηθεί και θα το φορούν κατά την έναρξη του εργαστηρίου. Τέλος, ο/η νηπιαγωγός για να οριοθετήσει τη λήξη του εργαστηρίου βάζει την επιλεγμένη μουσική από τους μαθητές/τριες και τους ζητά να χαλαρώσουν και να κλείσουν τα μάτια τους για να απολαύσουν τη μουσική. Ζητά από τους/τις μαθητές/τριες επίσης να σκεφτούν τι τους άρεσε περισσότερο από το εργαστήριο και με τι διασκέδασαν περισσότερο.
Δομή προγράμματος: