Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση να σκεφτούν κριτικά, να προβληματιστούν, να διατυπώσουν σκέψεις, να εκφράσουν τις απόψεις τους ως προς τον ορισμό της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς και να βρουν παραδείγματα του τόπου τους.
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές):
Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν σχετικό βίντεο και κρατούν σημειώσεις: https://www.youtube.com/watch?v=wrF9GUctzEI&t=41s-https://video.link/w/yGyvc. Ο/Η εκπαιδευτικός κάνει ερωτήσεις, ώστε οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα τι σημαίνει τοπική πολιτιστική κληρονομιά. Σε χαρτί του μέτρου γράφει τους τρεις τύπους της κληρονομιάς (Πολιτιστική ιδιοκτησία, Άυλος πολιτισμός και Φυσικός Πολιτισμός) και τι σημαίνει ο καθένας. Στη συνέχεια ζητάει να πουν παραδείγματα για τους τρεις τύπους που έχουν σχέση με τον τόπο τους. Αν δυσκολεύονται οι μαθητές/τριες ο/η εκπαιδευτικός γράφει 10-20 λέξεις – κλειδιά στον πίνακα και ζητάει από τους/τις μαθητές/τριες να τις εντάξουν στους τρεις τύπους. Ακολουθεί διαλογική συζήτηση και καταιγισμός απαντήσεων οι οποίες καταγράφονται από τον/την εκπαιδευτικό στο χαρτί του μέτρου δημιουργώντας έτσι έναν εννοιολογικό χάρτη. Μπορεί σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της Πληροφορικής να δημιουργηθεί και ψηφιακός εννοιολογικός χάρτης με το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Cmaptools. Οι απαντήσεις των παιδιών, μέσα από συζήτηση και κοινή συμφωνία, εντάσσονται στις αντίστοιχες ενότητες με τις συναφείς έννοιες. Ο εννοιολογικός χάρτης αναρτάται σε εμφανές σημείο στην τάξη.
Δομή προγράμματος: