• Να αναγνωρίζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.
• Να έχουν θετική στάση στην ομαδική εργασία.
• Να αναστοχάζονται για τον βαθμό ενημέρωσης και ευαισθητοποίησής τους στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Δραστηριότητες:
1. Αφόρμηση : Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν το βίντεο της Διεθνούς Αμνηστίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα ή ένα ανάλογο βίντεο. Γίνεται σύντομη εισαγωγική συζήτηση και ο/η εκπαιδευτικός ανακοινώνει ότι αυτό το θέμα θα προσεγγίσουν εργαστηριακά και στις άλλες έξι (6) συναντήσεις. Ανακοινώνει ότι χρειάζεται τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες των μαθητών/τριών. Αναφέρεται σύντομα στον σκοπό του προγράμματος. Στην τάξη τα θρανία/καρέκλες διαμορφώνονται σε σχήμα κύκλου.
2. Γνωριμία της ομάδας: Οι μαθητές/τριες του τμήματος ή των τμημάτων που συνεργάζονται κάθονται σε κύκλο, συστήνονται και αναφέρουν και σχολιάζουν ένα ανθρώπινο δικαίωμα που γνωρίζουν. Όταν διαπιστωθεί ότι έχει εξαντληθεί ο κατάλογος των δικαιωμάτων που γνωρίζουν οι μαθητές/τριες επιλέγουν από ένα κουτάκι διπλωμένα χαρτάκια με άρθρα από την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Ο/Η εκπαιδευτικός ή ένας/μία εθελοντής/τρια μαθητής/τρια γράφει τα δικαιώματα που αναφέρθηκαν και σχολιάστηκαν στον πίνακα. Εναλλακτικά, μπορούν οι μαθητές/τριες να γράψουν τα δικαιώματα σε διαμοιραζόμενο πίνακα και στη διάρκεια του αναστοχασμού να προσθέσουν τα σχόλια τους. Ενδεικτικά αναφέρεται: padlet
3. Αναστοχασμός/αποφόρτιση: Οι μαθητές/τριες γράφουν σύντομα σχόλια με εντυπώσεις ή αρχικές απορίες από το πρόγραμμα δεξιοτήτων. Όλοι/ες οι μαθητές/τριες και ο/η εκπαιδευτικός πλησιάζουν στον πίνακα για να βγουν φωτογραφία.
4. Επέκταση: Ασύγχρονη μάθηση. (βλ. Πρόσθετες πληροφορίες)
Δομή προγράμματος: