Περιγραφή βασικού θεωρητικού πλαισίου υποστήριξης του προγράμματος:
Η ευαισθητοποίηση των μαθητών-τριών πάνω στη σχέση των έμφυλων στερεοτύπων με τις κοινωνικές παραδοχές και προσδοκίες οι οποίες επηρεάζουν την αυτο-αντίληψη και την επιλογή επαγγέλματος. Η αναγνώριση του σεξισμού στον επαγγελματικό χώρο και στην γλώσσα των επαγγελμάτων. Η ενημέρωση για την ισχύουσα κατάσταση στα ελληνικά και διεθνή δεδομένα μέσα από την κριτική προσέγγιση στατιστικών του χώρου της εργασίας με κριτήριο το φύλο. Η ενίσχυση μη στερεοτυπικών συμπεριφορών, η καλλιέργεια θετικής αυτοαντίληψης με σκοπό την αυτοδιάθεση. Η ανάληψη δράσης ενάντια στην έμφυλη επαγγελματική ανισότητα.
Δυνατότητα επέκτασης:
Τα εργαστήρια μπορούν να υλοποιηθούν με τα προτεινόμενα συνοδευτικά φύλλα εργασίας, αλλά μπορούν και να εμπλουτιστούν, εφόσον αυτά λάβουν χώρα σε εργαστήριο Η/Υ, με επίσκεψη σε ενδεδειγμένους ιστοχώρους, από τους οποίους μπορεί ο/η εκπαιδευτικός να αντλήσει επιπλέον υλικό και να τα προσαρμόσει.
Τα φύλλα αποτελούν εναλλακτική λύση σε περίπτωση που το εργαστήριο υλοποιείται σε τάξη και όχι σε αίθουσα Η/Υ.
Από τις προτεινόμενες δραστηριότητες ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει όποιες ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις δυνατότητες της τάξης του/της. Μπορεί επίσης να αναθέσει διαφορετικές δραστηριότητες σε ομάδες με σκοπό να παρουσιαστούν στο τέλος τα αποτελέσματα στην ολομέλεια,. Δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις.
Επιπλέον. το υλικό μπορεί να φορτωθεί σε μια από τις διαθέσιμες πλατφόρμες (e-me , eclass) και να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να εκτυπώνουν τα φύλλα πριν από κάθε συνάντηση.
Οι δραστηριότητες που προτείνονται, εκτός από αυτές που αφορούν στην αφόρμηση και στον καταιγισμό ιδεών, είναι σχεδιασμένες για ομαδοσυνεργατική εργασία, κριτική επεξεργασία και ανακαλυπτική, διερευνητική μάθηση.
Παρακολούθηση και σχολιασμός ταινιών: Suffragette (2015), Mona Lisa smile (2003), Kiki's delivery service (anime, 1989).
Δημιουργία διαδραστικών αφισών με διάσημες γυναίκες που διακρίθηκαν σε ανδροκρατούμενους χώρους.