Περιγραφή βασικού θεωρητικού πλαισίου υποστήριξης του προγράμματος:
Το πρόγραμμα "Πράσινες τηγανητές ντομάτες και άλλα φρούτα" εστιάζει στη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και στη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των παιδιών, αξιοποιώντας τις αρχές της βιωματικής μάθησης. Βασίζεται στη διερευνητική-ανακαλυπτική προσέγγιση και στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, επιτρέποντας στους/στις μαθητές/τριες να ανακαλύπτουν πληροφορίες, να αξιολογούν τις διατροφικές επιλογές τους και να υιοθετούν υγιεινές συνήθειες. Η θεματική του προγράμματος εστιάζει στην ενότητα "Ζω καλύτερα – Ευ Ζην" και συγκεκριμένα στη σωστή διατροφή και την αυτομέριμνα. Οι δραστηριότητες ενισχύουν την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συνεργασίας και δημιουργικότητας, ενώ προάγουν και τη συνειδητοποίηση των μαθητών/τριων σχετικά με τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της προστασίας του περιβάλλοντος. Το πρόγραμμα ενισχύει την απόκτηση δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως κοινωνικές και ψηφιακές δεξιότητες, επιχειρηματικότητα και ενσυναίσθηση, καθιστώντας το μια ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία.
Προσβασιμότητα:
Για να είναι συμπεριληπτικό και προσβάσιμο, το πρόγραμμα θα μπορούσε να ενσωματώσει πρακτικές που εξασφαλίζουν την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, ανεξαρτήτως αναγκών ή δυνατοτήτων. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω της αξιοποίησης εξατομικευμένων εκπαιδευτικών στρατηγικών, όπως η παροχή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές/τριες με αναπηρίες και η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων για μαθητές/τριες με διαφορετικά μαθησιακά στυλ. Προτεινόμενα μέτρα περιλαμβάνουν τη διαφοροποιημένη διδασκαλία με προσαρμοσμένες δραστηριότητες, την παροχή επιπλέον υποστήριξης σε μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές ανάγκες και τη χρήση πολυαισθητηριακών μεθόδων διδασκαλίας. Επιπλέον, η χρήση τεχνολογικών εργαλείων, όπως πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης και προσβάσιμο υλικό, μπορεί να διευκολύνει την ένταξη μαθητών/τριών με κινητικές, οπτικές ή ακουστικές δυσκολίες. Σημαντικό είναι, επίσης, να καλλιεργηθεί ένα κλίμα αποδοχής και ενσυναίσθησης, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ όλων των μαθητών/τριών, ανεξαρτήτως των διαφορών τους.
Δυνατότητα επέκτασης:
Μετά το τέλος του προγράμματος οι μαθητές μπορούν να παρουσιάσουν τις δράσεις τους στους/στις μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς του σχολείου τους, στους γονείς τους και στην τοπική κοινωνία, διοργανώνοντας μια εκδήλωση είτε αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη θεματική είτε στο τέλος της χρονιάς με τη γιορτή λήξης. Μπορούν να επιλέξουν από τις δραστηριότητες του εργαστηρίου 7 τον τρόπο παρουσίασης και επικοινωνίας των αποτελεσμάτων στο κοινό. Οι μαθητές/τριες καλούνται να επιλέξουν δραστηριότητες από το πρόγραμμα που θα παρουσιάσουν στο κοινό, όπως δραματοποιήσεις ή δημιουργία υγιεινού πρωινού, προκειμένου να προωθήσουν τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και να ενισχύσουν τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.