• επικοινωνούν χρησιμοποιώντας ψηφιακά μέσα
• εξοικειωθούν με τις ρουτίνες σκέψης
1. Παρουσιάζω το φίλο μου (35’)
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ζευγάρια. Κάθε μέλος δημιουργεί το avatar του ζευγαριού του στην εφαρμογή Avatar maker. Αποθήκευση των εικόνων σε φάκελο στην επιφάνεια εργασίας. Συζητούν για το χρώμα του ποδηλάτου που έχουν/θα ήθελαν να έχουν. Κάθε μέλος του ζευγαριού προβάλει στην ολομέλεια το avatar του άλλου και αναφέρει το όνομά του και το χρώμα του ποδηλάτου του.
2. Πεζοί – ποδηλάτες- αυτοκίνητα (10’)
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε τρεις ομάδες, τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα αυτοκίνητα. Κινούνται στο χώρο με συνοδεία μουσικής και χαρακτηριστικές κινήσεις. Μόλις τα αυτοκίνητα αγγίξουν τα ποδήλατα, τα τελευταία πέφτουν. Όταν ένα ποδήλατο/αυτοκίνητο ακουμπήσει έναν πεζό, αυτός τραυματίζεται. Μόλις σταματήσει η μουσική γίνεται καταμέτρηση των ποδηλάτων/πεζών που είναι κάτω και των αυτοκινήτων/ποδηλάτων/πεζών που είναι όρθιοι. Ακολουθεί προβληματισμός για τους κινδύνους στο δρόμο και εισαγωγή στη θεματική του προγράμματος. Ενημέρωση για το πρόγραμμα και τους στόχους.
3. Το πρόβλημα του κυρίου ΚΟΚ (45’)
Ο/Η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στην ολομέλεια την άφιξη στο email του σχολείου ενός ηχογραφημένου μηνύματος από τον κ. ΚΟΚ με 2 φωτογραφίες (βλ. εκπ/κό υλικό). Ο κ. ΚΟΚ ζητάει βοήθεια στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει με τα συνεχόμενα ατυχήματα στην πόλη του. Παρατηρούν τις εικόνες για τον εντοπισμό του προβλήματος με χρήση της ρουτίνας σκέψης «Τι σε κάνει να το λες αυτό;». Καταιγισμός ιδεών και δημιουργία νοητικού χάρτη στην εφαρμογή coggle.it με την υποστήριξη του/της εκπ/κού, για το τι γνωρίζουν για την ασφάλεια στο δρόμο.
4. Προσκαλούμε την Τροχαία (25’)
Οι μαθητές/τριες προσκαλούν με φωνητικό μήνυμα που δημιουργούν σε εφαρμογή έναν τροχονόμο στην τάξη τους. Αποστολή email στην τροχαία της πόλης τους. Ζωγραφίζουν πως πρέπει να οδηγούν με ασφάλεια το ποδήλατο τους (βλ. Φ. Ε 1).
5. Αναστοχασμός (10’)
Τι τους άρεσε στα παιχνίδια; Σε ποιο πρόβλημα θα δώσουν λύσεις και πώς;
Δομή προγράμματος: