ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι ο συνδυασμός του γνωστικού πεδίου των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητών/-τριών, με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους/-ες και υπεύθυνους/-ες πολίτες, στα συμφραζόμενα της σύγχρονης ελληνικής και παγκόσμιας πραγματικότητας. Tα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα οποία στηρίζονται στην ομαδοσυνεργατική, δημιουργική και κριτικά αναστοχαζόμενη διδακτική μεθοδολογία, έχουν ως στόχο την καλλιέργεια τεσσάρων κύκλων δεξιοτήτων, οι οποίοι είναι: α. οι Δεξιότητες του 21ου αιώνα (4Cs-κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα), β. οι Δεξιότητες ζωής, γ. οι Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης και δ. οι Δεξιότητες του νου.

Αναζήτηση με κριτήρια

Μαθαίνω τα Επαγγέλματα της Φιλοξενίας

Το Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων «Μαθαίνω τα Επαγγέλματα της Φιλοξενίας» επιδιώκει την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της αυτογνωσίας, της αυτομέριμνας, της δημιουργικής σκέψης, της οργανωτικής ικανότητας των μαθητών/τριών, καθώς και την οικοδόμηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας. Παράλληλα, συμβάλει στην ενδυνάμωση της ικανότητας προγραμματισμού, λήψης αποφάσεων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας και λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων. Επιπλέον, ενισχύει τις κοινωνικές, τις ψηφιακές και τις επαγγελματικές δεξιότητες, στη βάση της ενσυναίσθησης και ευαισθησίας, της καινοτομίας, της πρωτοβουλίας, της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας. Με άξονα προσανατολισμού τα παραπάνω και μέσα από τις γνώσεις σχετικά με τα επαγγέλματα του χώρου της φιλοξενίας, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα εφοδιάσει τους/τις μαθητές/τριες με τις κατάλληλες δεξιότητες αναζήτησης των διαφορετικών εκπαιδευτικών διαδρομών, οι οποίες οδηγούν σε συγκεκριμένα επαγγέλματα με ειδική αναφορά στα επαγγέλματα του χώρου της φιλοξενίας.

Αφηγούμαι άρα υπάρχω

Το πρόγραμμα έχει σκοπό να ενεργοποιήσει κάθε μαθητή και μαθήτρια, ώστε να μιλήσει για τα στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητά του, αξιοποιώντας τη μέθοδο της βιογραφικής προσέγγισης (recit de vie). Με τον αναστοχασμό οι εκπαιδευόμενοι/ες θα γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους άλλους, εστιάζοντας στις ομοιότητες και στις διαφορές. Έτσι, θα ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση, ο σεβασμός προς τους άλλους και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Μαθητές/τριες ξεναγοί, δημοσιογράφοι… Ανάδειξη τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς

Η δημιουργία μιας μαθητικής εφημερίδας, ενός ταξιδιωτικού οδηγού για την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, καλλιεργεί μια σχολική κουλτούρα, δίνοντας ένα διαφορετικό χαρακτήρα στο σχολείο. Παράλληλα, το μετατρέπει σε πόλο έλξης, σε ένα δημιουργικό χώρο έκφρασης, γεγονός που απουσιάζει από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Στόχος του προτεινόμενου προγράμματος, που αξιοποιεί εναλλακτικές μορφές παιδαγωγικής πρακτικής, είναι η δημιουργία μιας μαθητικής εφημερίδας, ενός διαδραστικού ταξιδιωτικού οδηγού και επιτόπιες ξεναγήσεις για τη μελέτη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς με τους/τις μαθητές/τριες στον ρόλο του δημοσιογράφου και του ξεναγού. Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για τη μελέτη του παρελθόντος και όχημα για την κατάκτηση του μέλλοντος, οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, αλλά και με διαφορετικά επιστημονικά πεδία. Παράλληλα, εξασκούνται στην παραγωγή λόγου, γραπτού και προφορικού, ενώ εφοδιάζονται με δεξιότητες 21ου αιώνα, ζωής, νου, τεχνολογίας και επιστήμης. Οι μαθητικές εφημερίδες, οι διαδραστικοί ταξιδιωτικοί οδηγοί μπορούν να κοινοποιηθούν με οικονομικό και εύκολο τρόπο στο κοινό, χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά μέσα π.χ. το ιστολόγιο του σχολείου. Ωστόσο, η εξεύρεση χορηγιών, σε περίοδο οικονομικής και πολιτισμικής κρίσης, παρότι είναι δύσκολη υπόθεση και δεν αναλύεται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα πρέπει να αρχίσει να καλλιεργείται.

Lamp idea

Προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων για το Νηπιαγωγείο

fun fact 5

Προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων για το Δημοτικό

fun fact 4

Προγράμματα καλλιέργειας δεξιοτήτων για το Γυμνάσιο