Μέσα από το πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων «Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά» οι μαθητές/-τριες επικεντρώνονται στο πλαστικό και τις επιπτώσεις των πλαστικών απορριμμάτων στο θαλάσσιο περιβάλλον. Εμβαθύνουν στο θέμα και αξιολογούν κριτικά τις καθημερινές τους ενέργειες, Ο στόχος είναι να υιοθετήσουν διορθωτικές συμπεριφορές, αποκτώντας θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων και αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στη θαλάσσια ζωή. Ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων έγινε με στρατηγικές διδασκαλίας που αντιστοιχούν στον κοινωνικό εποικοδομισμό και τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης. Εφαρμόζεται η καθοδηγούμενη ανακάλυψη, μέσω της οποίας η γνώση οικοδομείται από την εξαγωγή συμπερασμάτων και αρχών ως αποτέλεσμα εμπειριών για τη λύση ενός πραγματικού προβλήματος. Προωθείται η εργασία σε ομάδες για τη σύνθεση ενός κοινού έργου, βασισμένη στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης, που επιτυγχάνεται μέσω της αλληλεπίδρασης των μαθητών/-τριών με το κοινωνικό τους περιβάλλον. Ο ρόλος του/της εκπαιδευτικού είναι καθοδηγητικός, υποστηρικτικός και συντονιστικός, και η διδακτική διαδικασία είναι μαθητοκεντρική.