Περιγραφή βασικού θεωρητικού πλαισίου υποστήριξης του προγράμματος:
Το πρόγραμμα ακολουθεί τη διερευνητική προσέγγιση με διερεύνηση και πειραματισμό, κατά την οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες θα μπουν στη θέση των ερευνητών και των επαγγελματιών μηχανικών του χώρου της εσωτερικής αρχιτεκτονικής και διακόσμησης με σκοπό την οικοδόμηση της γνώσης, αυτόνομα σε μεγάλο βαθμό. Το πλαίσιο της διερευνητικής μάθησης, που προτείνουν οι Pedaste et al.(2015), περιλαμβάνει πέντε κύριες φάσεις, αυτές της εμπλοκής- προσανατολισμού, της εννοιολόγησης και αναγνώρισης της πρότερης γνώσης, της έρευνας, της ερμηνείας των αποτελεσμάτων και του αναστοχασμού-συζήτησης.
Επιπλέον της διερευνητικής μάθησης, συνολικά στο πρόγραμμα, θα αξιοποιηθεί η προσέγγιση του τεχνικού σχεδιασμού στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές και οι μαθήτριες θα ακολουθήσουν μεθόδους και διαδικασίες που προσομοιάζουν μ’ αυτές των μηχανικών, για τη λύση πραγματικών προβλημάτων. Το πλαίσιο του τεχνικού σχεδιασμού που προτείνει το Massachusetts Department of Education, (2016) περιλαμβάνει οκτώ φάσεις, τις εξής:
1. Προσδιορισμός ανάγκης,
2. Έρευνα της ανάγκης,
3. Ανάπτυξη πιθανών λύσεων,
4. Επιλογή της βέλτιστης πιθανής λύσης,
5. Κατασκευή πρωτοτύπου,
6. Έλεγχος και αξιολόγηση της λύσης,
7. Επικοινωνία της λύσης,
8. Επανασχεδιασμός.
Συνδυάζοντας λοιπόν τη διερευνητική προσέγγιση και την προσέγγιση του τεχνικού σχεδιασμού(στη φιλοσοφία του Problem-based Learning και της μεθόδου Project) και με εφόδια τη δημιουργικότητα και τη δημιουργική τους σκέψη αλλά και τα ελεύθερα ψηφιακά περιβάλλοντα και εργαλεία, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες στον 21ο αιώνα, μέσα από τη σχεδίαση και διακόσμηση ενός δωματίου με τις προσωπικές τους πινελιές με το ψηφιακό εργαλείο του Homestyler.
Προσβασιμότητα:
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι προσβάσιμο σε όλη τη μαθητική κοινότητα, εφόσον ληφθούν υπόψη οι διαφορετικές ανάγκες όλων των μαθητών/τριών. Σε ένα πρώτο επίπεδο, η πλατφόρμα Homestyler μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να παρέχει τη δυνατότητα προσβασιμότητας σε μαθητές/τριας με αναπηρίες, μέσω υποστήριξης εργαλείων ανάγνωσης οθόνης για άτομα με προβλήματα όρασης και προσθήκης υπότιτλων σε όλα τα εκπαιδευτικά βίντεο. Δεύτερον, θα πρέπει να παρέχεται διαφοροποιημένη διδασκαλία, ώστε να καλύπτει τους/τις μαθητές/τριες με διαφορετικά μαθησιακά στυλ, χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους, όπως γραφικά, βίντεο και πρακτική εξάσκηση. Επιπλέον, θα μπορούσαν να γίνουν προσαρμογές στις δραστηριότητες για μαθητές/τριες με κινητικές ή μαθησιακές δυσκολίες, προσφέροντας περισσότερη υποστήριξη και ευελιξία στις προθεσμίες. Τέλος, η χρήση απλής γλώσσας και η διασφάλιση ότι όλες οι οδηγίες είναι κατανοητές από όλους/ες τους μαθητές/τριες θα ενισχύσουν την προσβασιμότητα και τη συμμετοχή όλων.
Δυνατότητα επέκτασης:
Με την ολοκλήρωση της ψηφιακής σας κατασκευής - του υπνοδωματίου και της διακόσμησής του, κάθε ομάδα θα παρουσιάσει σύντομα, στην ολομέλεια το έργο της με παρουσίαση 10 διαφανειών. Επειδή η παρουσίαση απαιτεί χρόνο απ’ όλες τις ομάδες συνολικά, θα προγραμματιστεί εκδήλωση διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος με προσκεκλημένους και τους γονείς των μαθητών/τριων, πάντα σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Το πρόγραμμα μπορεί εναλλακτικά να εφαρμοστεί και στη Β’ Τάξη Γυμνασίου, καθώς συνδέεται με το ΠΣ των παρακάτω μαθημάτων:
Τεχνολογία: Μέθοδος έρευνας με πειραματισμό.
Εικαστικά: Η διακόσμηση των εσωτερικών χώρων.
Πληροφορική: Αναζήτηση πληροφοριών στον Ιστό, Χρήσεις του Η/Υ στην καθημερινή ζωή.
Μαθηματικά: Εμβαδό επίπεδης επιφάνειας, μονάδες μέτρησής της, Γεωμετρικά στερεά, μέτρηση στερεών.
Γλώσσα: Οι νέες τεχνολογίες θ’ αλλάξουν την εκπαίδευση, Χτίζοντας την Ακρόπολη στην αρχαία Αθήνα.
Φυσική: Εμβαδό επιφάνειας, Όγκος.
Χημεία : Καταστάσεις των υλικών, φυσικές ιδιότητες Κείμενα: Προβλήματα της σύγχρονης ζωής